הסכם עם קבלן בניין הוא הסכם המותאם לקבלן וללקוח והוא כולל פרטים על הפרויקט: תאריך יעד, פרטי הקבלן, זמן וכמות עבודה, אחריות הקבלן, אישורים הקשורים למכון התקנים ופרטי התשלום לקבלן. הסכמים כאלה זמינים באינטרנט וניתן להשתמש בהם כשלד לחוזה. מומלץ לתת לעורך דין מקרקעין לעבור על ההסכם לפני החתימה עליו.
האחריות של הקבלן עשויה להשתנות מפרויקט לפרויקט והיא מוגדרת בחוזה העבודה שנחתם בין הלקוח לקבלן. ע"פ חוק, הקבלן אחראי לטיפול בפועלי הבניין העובדים בפרויקט, ובתוך כך בתנאי העסקתם, בטיחותם ושכרם.
ישנם מספר פרמטרים חשובים שיסייעו לכם לבחור בקבלן בניין אמין ומקצועי כגון: ניסיון הקבלן, מומחיותו בתחום, סוג הרישיון שהוא מחזיק ברשותו, מחירים ועוד. על מנת לוודא שהקבלן טוב ומהימן ניתן לקבל המלצות מחברים וקרובי משפחה או להשתמש במערכות המבוססות על המלצות הציבור, דוגמת 2144.
במערכת 2144 קיים מנגנון איתור ומיון הבודק בכל עת את מיומנותם, מידת היענותם ואיכות עבודתם של בעלי המקצוע ונותני השירות. לאחר קבלת השירות, הלקוחות מתבקשים לחוות את דעתם ולדרג את בעלי המקצוע. באופן זה, בעת בחירת הקבלן ניתן להתבסס על דירוג חברתי שניתן לו עד כה ע"י לקוחות קודמים.