אנשי המקצוע מגיעים אלייך מיד 24 שעות ביממה

כיצד לבחור חשמלאי לעבודות קבלניות?


חשמלאי עבודות קבלניות

בחירה של חשמלאי, בעיקר החשמלאי שאמור להתקין את מערכת החשמל הביתית, היא עניין הדורש תשומת לב ואחריות רבה, היות ומדובר גם על ענייני בטיחות וגם על תשתית בסיסית שצריכה להוכיח את עצמה לשנים רבות. לנוחיותכם, רשמנו לפניכם מספר כללי יסוד שצריך לעמוד בהם בבואכם להזמין חשמלאי עבודות קבלניות.

1) חשמלאי עם הסמכה – יש להזמין רק חשמלאי עבודות קבלניות שהוא גם חשמלאי מוסמך ושיש לו גם רישיון קבלן. רישיון קבלן ניתן ע"י משרד השיכון עפ"י קריטריונים שונים של ניסיון והשכלה. ניתן לבדוק אם פלוני הוא בעל רישיון קבלן, ע"י בדיקה האם הוא רשום בפנקס הקבלנים. בדיקה זו ניתן לעשות באתר האינטרנט של משרד הבינוי והשיכון. לרישיון יש סיווגים שונים (בדומה לסיווגים של רישיון נהיגה) המגדירים באיזה תחומים רשאי בעל המקצוע לעסוק ובאיזה לא, וגם באיזה היקפים כספיים.

2) התאמה לנסיבות המיוחדות – חובה בשיחה מוקדמת להבהיר לחשמלאי מה בדיוק אתה צריך, ולבדוק אם הרישיון שלו, הידע והניסיון מתאימים לסדר הגודל ולדרישות המיוחדות של העבודה שאתה צריך. כמו כן ברר אם לחשמלאי המדובר יש את הציוד הנדרש.

3) המלצות והפניות ללקוחות – כדאי לקחת חשמלאי עבודות קבלניות עם המלצות, או לפחות לבקש לדבר עם ללקוחות שהתנסו בשירות שלו. כך תוכל לקבל מושג על ניסיון של אחרים עם החשמלאי של עבודות קבלן המדובר.

4) מחיר ואחריות – בדוק עם החשמלאי, כשלב מקדים לבחירה ולחתימה על חוזה, את כל הפרטים. היקף העבודה הנדרש, מחיר (מומלץ כמובן לעשות סקר שוק לפני כן), ואחריות. במקרים רבים מוגדרת האחריות לשנים רבות, ובמידה ונתגלו ליקויים או אי עמידה בתקנים חייב בעל המקצוע לקחת אחריות ולפצות את הנפגע.

כלי נגישות