אנשי המקצוע מגיעים אלייך מיד 24 שעות ביממה

טעויות נפוצות בלימודי נהיגה


רבים זוכרים את לימודי הנהיגה כתהליך ארוך, סבוך ולא נעים. אלא שהוצאת רישיון נהיגה אינם חייבים להיות אירוע טראומתי כל-כך. בנושא זה יש כמה צעדים שאם נפעל לפיהם, נוכל לדאוד להוצאת הרישיון מבלי לסבול באופן רב מדי לאורך הדרך:

בחירת מורה מתאים – מורה לנהיגה מקצועי ואמין הוא בעל השפעה קריטית על קצב ואופי הלימוד. ראוי בנושא זה להתייעץ, לחכות מעט זמן ולא להתפשר על מורה שאינו נראה מתאים רק בשל המחיר.

מעבר משלב לשלב בזריזות – חשוב מאוד לא לחכות יותר מדי זמן בין סיום מבחני התיאוריה ותחילת הלימודים המעשיים. במידה ונכשלים בטסט הראשון, חשוב מאוד לקיים שיעור נהיגה נוסף זמן קצר יחסית לאחר הטסט ולהתכונן לגישה לטסט שני. עיכוב רב מדי בין סיום מבחני התיאוריה לתחילת שיעורי הנהיגה או לחזרה ללימודים נהיגה לאחר כישלון בבחינה מעשית עלול להביא לאובדן הידע והביטחון העצמי בנהיגה, וכך להאריך מאוד את התהליך.

ללמוד לנהוג, לא רק להוציא רישיון – מורים רבים מתמקדים בשיעוריהם אך ורק באזורים בהם נערך הטסט ובסוג הנהיגה הנדרש מהם. אלא שמה שחשוב בסיום הטסט הוא הנהיגה עצמה. במידה ולא לומדים לנהוג עם מורה גם באזורים שאינם נבחנים בטסט (נסיעות בינעירוניות ארוכות, נהיגה באזורים צפופים וכו') – נאלצים להתמודד עם דברים אלו לראשונה כנהג חדש.

נהיגה עם מלווה – בחודשים הראשונים מחויב נהג חדש לנהוג עם מלווה צמוד. הזמן עם המלווה הוא בעל חשיבות אדירה לשיפור הנהיגה. המלווה מסוגל להציג הערות שיתייחסו גם למסלול של הנהג החדש, לשימושו ברכב שאיתו ינהג בפועל, ולהתנהגותו במצבים שונים שרלוונטיים יותר מהטסט.

התייחסות חיובית – בסיומו של התהליך, בין אם הרישיון הושג בטסט ראשון או חמישי, הוא אותו רישיון. הדבר החשוב ביותר הוא לנהוג בזהירות ובבטחה לאחר הוצאת הרישיון.

כלי נגישות