אנשי המקצוע מגיעים אלייך מיד 24 שעות ביממה

טיפים והמלצות לשימוש בגבס


צבעי - צבע וסיוד - צבעים צביעת דירות

לאור הסוגים הרבים של הפריטים הקיימים בכל הקטגוריות השונות, כגון מחיצות, תקרות אקוסטיות, לוחות גבס או ציפויים, יש לא מעט נתונים שמן הראוי לשים אליהם לב, להקפיד עליהם או להימנע מהם. להלן כמה המלצות:

♦ מומלץ לדרוש מהיצרן של כל פריט את הוראות ההרכבה של המוצר. כמו כן מומלץ לדרוש קטלוג של כל מוצר המורכב בבניין, תקרות, מחיצות, כרכובים, בידוד תרמי ובידוד אקוסטי.
♦ מומלץ לבדוק את הרכבן של המחיצות, האם הן עשויות סיבים או קרטון, האם הן עמידות נגד מים, לחות, רטיבות? האם הן עמידות נגד אש? האם ללוחות הגבס יש רדיד אלומיניום, האם הם חד-קרומיים או דו-קרומיים ומהו חומר המילוי שבין הקרומים (בדרך כלל צמר זכוכית).
♦ יש לוודא שהמרחק המרבי בין מחיצות הגבס לא יהיה יותר מ-60 ס"מ במחיצות חד- קרומיות שגובהן עד 2.80 ס"מ, ולא יותר מ-40 ס"מ במחיצות שגובהן עד 3.25 ס"מ, או 60 ס"מ במחיצות דו-קרומיות באותו גובה.
♦ בתקרות הגבס יש לבדוק את מידות האריחים ולוודא שהן תואמות את התוכניות. מומלץ לקבלן מהיצרן את תוכניות העבודה, הכוללות את פרטי החיבור בין האריחים ואת שילוב גופי התאורה,הצנרת ומיזוג האוויר.
♦ לגבי לוחות גבס ומחיצות גבס יש לבדוק את יציבות המערכות והאלמנטים, את הפינות ואת הזוויות (האם הפינות עשויות מפרופיל מגולוון או מסרטי נייר משוריינים?) ואת טיב הציפויים.

הסתבכתם? לא נורא. כל אלה הם רק אמצעי זהירות והקפדה. לאחר שבדקתם הכול לשביעות רצונכם תוכלו לגשת לעיקר: יצירת תקרה מעניינת בצורות שונות, הוספת אלמנטים דקורטיביים, תבליטים אמנותיים או פסי תאורה מיוחדים, שבאמצעותם נראה האור כשופע מן התקרה, ועוד שימושים האופייניים לגבס לפי הדמיון והרצון.

כלי נגישות