אנשי המקצוע מגיעים אלייך מיד 24 שעות ביממה

טיפים והמלצות לגגות רעפים


גגות רעפים - התקנה ותיקון גגות רעפים

בניית גגות רעפים מצריכה ידע מקצועי נרחב. גגן טוב צריך לדעת לעבוד על פי תכנון אדריכלי והנדסי מדויק, להקים קונסטרוקציה חזקה ועמידה, לחשב באופן מדויק את הזוויות, וגורמים נוספים שהופכים את בניית גגות הרעפים לאמינה ויציבה. על כן חשוב להקפיד בעת בניית גג רעפים, שאת הגג יתכנן אדריכל מומחה לתחום זה, ושתהליך הבנייה יימצא בפיקוח של מהנדס צמוד.

בידוד גגות רעפים
בידוד גג הרעפים הוא תחום חשוב ומשמעותי ביותר בבניית הגג. ללא בידוד נכון ויעיל נאבד חום בחורף, נסבול מחום בקיץ, ו נשלם מחיר יקר על חימום וקירור הבית.
יהיה אשר יהיה סוג גג הרעפים שבחרתם לביתכם החדש, דרוש לכם בידוד מקצועי כדי ליהנות ממזג אוויר נעים. הדבר נכון גם אם בחרתם בגג עם יציקת תקרת בטון מתחתיו. גג כזה יקנה לכם חוזק ויציבות גדולים יותר מגגות אחרים, אך עדיין חשוב לדאוג לבידוד טוב.

מדוע הבידוד חשוב? בגלל המבנה של גג הרעפים ועקב צורת הרעפים, הבית קולט ואוגר יותר חום בחודשי הקיץ, ומאבד חום בחודשי החורף. מחקרים שנעשו לגבי בידוד בתים גילו, שגג הרעפים אחראי ל-60% מקליטת החום מהבית או לפליטתו. כלומר,רוב אובדן האנרגיה בבית נעשה דרך הגג, ובידוד טוב ימנע זאת וישמור על הטמפרטורה הרצויה בבית.חשוב גם להקפיד על אוורור הגג, שכן גגות רעפים זקוקים לאוורור טבעי בחודשי החום.

סוגי בידוד גגות רעפים

קיימים כמה סוגי בידוד של גגות רעפים. אלה הם הסוגים העיקריים המצויים בשוק כיום:

* בידוד אלומיניום רפלקטיבי. זהו סוג האיטום היעיל ביותר. הוא מורכב משכבות של יריעת אלומיניום ויריעות של בועות אוויר, ובאופן זה הוא סופג את קרינת החום בקיץ ומונע איבוד חום בחורף.
* צמר זכוכית. זהו מוצר בידוד ספוגי, שמונח בין קורות הגג לרעפים עצמם.
* צמר סלעים. דומה בתפקודו לצמר זכוכית ויעיל כמותו.

כלי נגישות