אנשי המקצוע מגיעים אלייך מיד 24 שעות ביממה

טיפים בנושא גרירה וחילוץ


גרר - שירותי גרירה

גרירה וחילוץ של כל רכב, בין אם באמצעות ספק שירות מקצועי ובמיוחד אם באופן עצמאי, דורשת ידע בסיסי והיגיון פשוט מצד כל בעל רכב, בשביל לוודא כי פעולת הגרירה מתבצעת כהלכה. אי גרירת הרכב כהלכה עלולה להוביל לבעיות כגון פגיעה ברכב או בפציעה של בעל הרכב או האנשים סביבו. הדבר הראשון שיש לעשות בטרם גרירת הרכב הוא להעביר אותו להילוך סרק (ניוטרל) על מנת שהגלגלים לא יהיו במצב נעילה, אחרת עלול להיגרם נזק משמעותי לגלגלים ולחלקים אחרים ברכב, כמו כן אי העברה לסרק עלולה להוות סיכון בטיחותי. בעת הגרירה, יש לוודא כי משתמשים בכבל חזק וייעודי לגרירה וכי הוא מהודק היטב מהרכב הגורר ועד לנגרר.

האדם היחידי שיכול לשבת בתוך הרכב הנגרר הוא הנהג, אשר תפקידו היחידי הוא לכוון את הרכב כך שיעקוב אחר הרכב הגורר. יש לוודא כי נשמר קשר עם נהג הרכב הנגרר על מנת לוודא כי הוא לא יעצור בפתאומיות או לאט מדי.חובה לוודא כי יש שילוט ברור לעין בשביל להזהיר את שאר הנוהגים בכביש כי הרכב נגרר, כך שעליהם לשמור מרחק. מחסור בשילוט אזהרה מהווה עבירה על חוקי התעבורה בישראל. בעת הגרירה, על מהירות הנהיגה לא לעלות מעל ל70 קמ"ש, שכן ככל שהמהירות גבוהה יותר, המתח על כבל הגרירה הוא רב יותר ועלול לגרום לשבירתו.

שבירת הכבל בעת גרירה וחילוץ הינו סיכון אשר עלול להוביל לתאונת דרכים, ולכן חובה לשמור על מרחק בין הרכב הגורר לנגרר ובכך למנוע את סטייתו מהמסלול. כמו כן, יש לשים לב לשמירת מרחק עצירה רב יותר על מנת למנוע בלימת פתע העלולה לפגוע ברכב הנגרר וברכבים סביבו.

כלי נגישות