אנשי המקצוע מגיעים אלייך מיד 24 שעות ביממה

טיפים בבחירת מורה לנהיגה


הנטייה של תלמידים רבים היא לבחור מורה לנהיגה בהתאם למחיר או במידה והוא מומלץ על ידי חברים. אלו שיקולים משמעותיים, אך ישנן סוגיות נוספות שחשוב לברר לפני שבוחרים מורה:

התאמה – חשוב לוודא כי המורה מלמד את סוג הרישיון הדרוש לתלמיד: רכב פרטי, מסחרי, רב-הינע, הילוכים או אוטומט וכדומה. דרך טובה לאשר את ההתאמה היא לבדוק מהו סימול הרישיון שהמורה מעניק (A, B וכד'). כמו כן, חשוב מאוד לבדוק עם המורה באיזו אזור גיאוגרפי הוא מקיים את השיעורים.

אמינות ומקצועיות – חשוב לברר שהמורה הוא איש מקצוע אמין. ניתן לעשות זאת דרך בירור בנוגע לשנות הניסיון של המורה ובית הספר לנהיגה שהוא משתייך אליו. חשוב לשים לב כי מורה שמציע מחיר זול לשיעור אינו בהכרח מציע את השירות הכי טוב. זאת, משום שהמורה אינו מתחייב מראש לקצב תהליך לימוד הנהיגה. במקרה כזה, התלמיד עשוי לשלם סכום רב בהרבה על מנת להוציא רישיון.

סבלנות – תהליך לימוד הנהיגה עשוי להיות מלחיץ עבור אנשים מסוימים, ועל כן חשוב מאוד שהמורה יהיה ידידותי, סבלני ונכון לענות לשאלות. לרוב, שיחה טלפונית עם המורה מאפשרת לעמוד על טיבו. חשוב במסגרת שיחה כזו לשאול כל שאלה אפשרית בנוגע לאופי ותנאי הלימוד. במידה ומדובר בתלמיד צעיר, ניתן גם לתת לאחד ההורים/אחים בוגרים לדבר עם המורה.

שיעור ניסיון – אחת הדרכים הטובות לברר האם המורה מתאים לתלמיד היא לקיים איתו שיעור ניסיון. מורים רבים מאפשרים לקיים שיעור ניסיון ראשון חינם. חשוב במסגרת שיעור כזה לבחון האם המורה מסביר באופן ברור, האם הוא צופה מראש בעיות ושאלות של התלמיד לאורך הנהיגה וכו'.

כלי נגישות