אנשי המקצוע מגיעים אלייך מיד 24 שעות ביממה

זהירות- שער חשמלי לפניך


שערים חשמליים

שער חשמלי הוא דבר יעיל מאד לצרכי ביטחון ובקרה אך הוא גם מסוכן. לצערנו קרו מקרים שהסתיימו בפציעה של ילדים ומבוגרים שהיו במקום הלא נכון בזמן הלא נכון. החדשות הטובות הם שאפשר למזער את הסכנה ולהתגונן בפניה באמצעות אמצעי זהירות פשוטים. צריך רק להיות מודע אליהם. חובתם של אנשי מקצוע היא לפעול על פי קריטריונים בטיחות מחמירים וחובתם של הלקוחות היא להקפיד שהם יעשו זאת. לפניכם מספר אמצעי זהירות שצריך לשים לב שהם מיושמים בהתקנת שערים חשמליים.

הימנעות מרווחים גדולים – בין חלקי השער השונים יש לפעמים רווחים. אסור שהרווחים האלה יהיו בגודל שילד יכול להכניס לשם יד. בשום אופן לא יותר מ5 ס"מ לרווח. במידה ויש במבנה השלדי של השער רווחים כאלה, מומלץ למלא רווחים אלה בעץ או זכוכית.

חומרים – במידה ומדובר בשער זכוכית יש לדאוג שזו תהיה זכוכית משוריינת, ובמידת האפשר להתקין אותה בחלקים הגבוהים של השער. במידה והשער כולל חלקי פרזול יש לשים לב שאלה לא יהיו חדים מידי. יש לשים לב שהשער צבוע היטב צביעה דו שכבתית כדי להימנע מחלודה.

עוצמת המנוע – צריכה להיות מספיקה בשביל לפתוח ולסגור את השער אך לא מעבר לזה.
עין פוטו אלקטרית – רכיב הכרחי לבטיחות השער החשמלי הוא העין הפוטו אלקטרית.
לרוב השערים החשמליים יש אכן כזו עין.

תפקידה של העין הפוטו אלקטרית לזהות אובייקטים הנמצאים בטווח הפתיחה והסגירה של השער. כשהיא מזהה אובייקט כזה (למשל מכונית שנכנסה אחרי שהשער התחיל להיסגר) היא מורה למנוע לעצור את הסגירה. לאחר התקנת השער יש לבדוק שהעין הפוטו אלקטרית עובדת כמו שצריך.

נורת אזהרה – ניתן ורצוי להתקין על השער נורת אזהרה כך שלא יהיה אפשר לפספס את השער גם בחושך. בשערי כנף כדאי גם שיהיה שלט המראה על כיוון פתיחת השער.

כלי נגישות