אנשי המקצוע מגיעים אלייך מיד 24 שעות ביממה

גרפולוגיה כמבחן קבלה לעבודה


גרפולוגיה הינה תורת הכתב העוסקת בניתוח כתב יד של אדם במטרה למצוא בו סימנים המעידים על אופיו.  כיום, מבחני גרפולוגיה מהווים מבחן קבלה נפוץ לעבודה במקומות שונים בתעשייה ונראה כי  מעסיקים רבים פונים לגרפולוגים על מנת שינתחו את כתב היד של המועמד לתפקיד מסוים בחברתם, במטרה להכיר את אופיו ולבחון תכונות חיוביות או שליליות של המועמד. מעבר לכך, על ידי אבחון גרפולוגי, ניתן לאבחן גם את אופיו של המועמד  את סגנון עבודתו בתפקיד לו הוא מיועד ואת מידת ההתאמה שלו לתפקיד הספציפי. אבחונים אלו יעילים גם לצורך התאמה והכוונה תעסוקתית, מכיוון שהוא מנתח את האופי התעסוקתי, כך שניתן להתאים לאדם סוג עבודה ספציפי.  

כיום, מועמדים רבים לתפקידים שונים בתעשייה מתבקשים לעבור את אבחון זה ויש לא מעט מהם שחוששים מהניתוח הגרפולוגי, כיוון שהם לא יכולים לשלוט על התוצאות ודי קשה לשנות את כתב היד הטבעי שלנו. שהרי המועמדים מעוניינים לרצות את המעסיקים ולעבור את הבחינה במטרה להתקבל לתפקיד הספציפי.

כיצד עובד המבחן?

במבחן גרפולוגי, על המועמד לכתוב בכתב ידו בעיפרון קטע קצר שהוא בוחר, אם זה משהו אישי עליו או סתם סיפור. את המלל על המועמד לכתוב בדף חלק לחלוטין וברוב המקרים מתבקשים המועמדים לחתום את חתימתם בסוף הדף או לצייר צורות שונות על פי הבקשה, אם זה עץ או בית וכך הלאה.

ניתוח כתב יד – גרפולוגיה

גרפולוגיה עוסקת בניתוח כתב היד של אדם והוא מאובחן על ידי סימנים מסוימים המופיעים בו, שהרי בכתב היד של האדם ישנם סימנים שונים שלכל אחד מהם יש משמעות משלו שיכולה להעיד על אופיו. למעשה, תפקיד הגרפולוגים לאבחן את כתב ידו של האדם, וזאת  כדי להסיק מסקנות לגבי אישיותו  ולנתח את אופיו. לכן, יש צורך להתייחס למכלול רב של סימנים המופיעים בין השורות. כיום, מעסיקים רבים עושים שימוש בתורת הגרפולוגיה, על מנת לאבחן עובדים ולבדוק את התאמתם לתפקידים ספציפיים בחברה, כך שהם יוכלו לקבל מידע רב שלא תמיד ניתן להשיג על ידי ראיון פרונטאלי. לדוגמא – על ידי ניתוח כתב יד, ניתן לבדוק אם אדם מסוים הוא בעל כישורים ניהוליים המתאימים לתפקיד מנהל בכיר בחברה, אם זה יכולת ניהול עובדים, אסרטיביות ועוד תכונות רבות הדרושות לתפקיד הספציפי.

איך זה עובד?

גרפולוגים העוסקים בתחום מתמקדים בסימנים רבים המופיעים על גבי הדך כמו-  גודל השוליים, הרווחים הנמצאים בין הטקסט הכתוב לקצוות דף הנייר, חתימה של הכותב, כיצד הטקסט מסודר על פני הדף, אותיות מסוימות שמתעגלות כלפי מעלה או כלפי מטה ועוד סימנים רבים שיכולים ללמד רבות על אישיותו אופיו של הכותב. למעשה, ניתוח זה יכול להועיל רבות למעסיקים, כך שלא מעט בעלי עסקים וחברות פונות לגרפולוגים מיומנים לצורך גיוס עובדים.

כלי נגישות