אנשי המקצוע מגיעים אלייך מיד 24 שעות ביממה

אבחון של מחלות מין


מחלות מין הן תסמונות קליניות שונות המועברות או נרכשות במהלך פעילות מינית ולצערנו נושא זה הולך וגובר בארץ ובעולם. יש לא מעט מחלות אשר מועברות בעת קיום יחסי מין כמו: זיהום בדרכי מין עליונות, מחלות שיכולות לגרום לאי פוריות, הריון חוץ רחמי, סרטן צוואר הרחם ובמחלה הנוראית – HIV. מחלות אלה לא תמיד מלוות בתסמינים שונים ולעיתים הלוקה במחלות אלו כלל לא מודע אליהם, כך שיש צורך לבצע בדיקות קפדניות בקליניקות ייעודיות הבוחנות על ידי שיטות שונות את המחלות הללו.  המודעות לכך בציבור מביאה אנשים רבים לבצע בדיקות, מכיוון שלעיתים גלוי מוקדם של מחלות אלו יכולים למנוע את התפתחותם על ידי טיפול מתאים.

אנשים רבים נוטים לחשוב כי מחלות מין קיימות רק אצל הקהילה הומוסקסואלית, אך לא כך הדבר. מחקרים חדשים רבים מעידים כי נשים רבות, המקיימות יחסי מין משתייכות לקבוצת הסיכון הגבוהה ביותר, יותר מהקהילה ההומוסקסואלית, מכיוון שנשים רגישות יותר מבחינת מערכת החיסונית של הגוף, שהרי גופן הוא זה שקולט אליו את זרעו של הגבר בניגוד לגבר שפולט את זרעו החוצה.

אך כך, יוצא כי בעת קיום יחסי מין ללא שימוש באמצעי מניעה שונים כדוגמת קונדום, נשים רבות חשופות למחלות רבות ובעיקר לנגיף  הHIV – ועד שנשים אלו לא יבחינו בתסמיני המחלה, הן עלולות להדביק גברים נוספים ולהוות סכנה של ממש במידה ונשים אלו נושאות עובר בבטנם.

כלי נגישות